Éjszaka jelentkező torokfájás: tippek a fájdalom enyhítésére

Az alvás az egyik legjobb módszere a fertőzések legyőzésének, de nem túl könnyű elaludni, ha kínzó torokfájással küzdünk.

Akár 4-5 alkalommal is felébredhetünk az éjszaka alatt, mert elviselhetetlen fájdalom kínozza torkunkat. Útjában állhat a pihentető éjszakai alvásnak, ha a köhögés, illetve kaparó torkunk miatt állandóan felébredünk, mely késlelteti felépülésünket.

Többé azonban nem kell bosszankodnunk az alváshiány miatt, mert a Stepsils megosztja velünk 10 legjobb tippjét, hogyan lehet jobb éjszakánk, ha torokfájásban szenvedünk.

 

  • Vegyünk meleg zuhanyt vagy nyugtató fürdőt, mielőtt ágyba bújunk

Miközben zuhanyzunk vagy fürdünk, tudatosan figyeljünk rá, hogy mélyeket lélegezzünk. A meleg víz segít a légzőizmok ellazulásában,a meleg gőz belégzése segíti a gyógyulást.

 

  • Inkább koffeinmentes italokat fogyasszunk a kávé helyett és ne igyunk alkoholt

Segítsük szervezetünk fertőzésekkel szembeni védekezőképességét azáltal, hogy rendszeresen iszunk folyadékot. Egy meleg gyógytea kortyolgatása azonnali segítséget nyújthat, amikor a legnagyobb szükségünk van rá. Ha elegendő folyadékot iszunk, azzal enyhíthetjük torokfájásunkat.

Torokfájás esetén kerüljük mind a koffein, mind az alkohol fogyasztását, melyek irritálják a torkot, ami a nyugodt éjszakai alvást pillanatok alatt folyamatos ébrenlétté változtathatja.

 

  • Használjunk melegítő párnát a torokfájás enyhítésére

Amennyiben meleg borogatást teszünk torkunkra-ez lehet akár egy melegvizes törülköző- segítünk enyhíteni a fájdalmat. A torokra helyezett meleg borogatásból származó hő növeli a véráramlást, és hozzájárul a fájdalom enyhüléséhez.[1]

 

  • Kapcsoljuk ki a telefont, mielőtt ágyba bújunk

A modern, elektronikus eszközök iránti megszállottságunk szintén hozzájárulhat az alvásproblémákhoz. Amikor álomra hajtjuk fejünket a legcélszerűbb, ha lefekvés előtt legalább 30 perccel már nem használjuk eletronikus eszközeinket.[2] Tegyük az okostelefont és a laptopot az ágy mellé, és hagyjuk, hogy kényelmes ágyunk és meleg takarónk kényelmében álomba szenderüljünk.

 

  • Próbáljunk ki vény nélkül kapható készítményeket

A gyógyszertárban kapható termékek, mint például torokspray alkalmazása kiváló fájdalomcsillapító éjszakára. A Strepfen Direkt Spray flurbiprofén hatóanyagot tartalmaz, mely már 5 perc elteltével csillapítja a fájdalmat és erős gyulladáscsökkentő hatású is, továbbá akár 6 órán át hat, segítve a nyugodt éjszakai alvást.

 

  • Készítsünk mindent az éjjeliszekrényre

Torokfájás esetén lefekvés előtt érdemes előre felkészülni és az éjjeliszekrényre készíteni némi vizet valamint torokspray-t, melyek szükség esetén segítenek megnyugtatni a torkot.

 

  • Ragaszkodjunk az ágybabújási rutinunkhoz

Amennyiben ragaszkodunk a jól bevált esti rutinunkhoz, könnyebben el tudunk aludni. Ezért javasolt még betegség idején is megpróbálni követni az ágyba bújás előtti szokásainkat.

 

  • Emeljük meg a matrac fejét

Amennyiben kissé megemelt fejjel alszunk, csökken az orrdugulás[3]. Ahelyett, hogy felpárnáznánk magunkat, emeljük meg az ágy fejét. A gravitáció majd elvégzi a kemény munkát miközben alszunk.

 

  • Párásítsuk a levegőt

A párásítók jó szolgálatot tehetnek lefekvéskor. Hagyjuk bekapcsolva egész éjszakára, hogy nedvesen tartsa a levegőt. Amellett, hogy csökkenti a torokfájást, segít megelőzni a torok kiszáradását is, valamint segít enyhíteni az egyéb náthás tüneteket is.

Fontos azonban megjegyezni, hogy a párásítók megfelelő fertőtlenítésre és karbantartásra szorulnak. Ugyanis amilyen hasznosak, olyan károsak is lehetnek, mivel hamar baktériumok táptalajává válhatnak, továbbá a túlságosan magas páratartalom is káros hatással lehet az egészségre.[4]

 

  • Tartsuk tisztán az ágyat

Rendszeresen mossuk ki az ágyneműt. Az allergének beleértve a poratkákat, gyakran az ágyban rejtőznek.[5] Ezek a mikroszkopikus kártevők képesek rá, hogy irritálják a torkot, különösen akkor, ha allergiával küzdünk.

A torokfájás általában éjszakára rosszabodik. A fájó torok ápolása különösen bosszantó lehet, ha pihenni próbálnánk. Alkalmazzuk a fenti tanácsokat, és az éjszakai kellemetlenség gyorsan semmissé válik.

Amennyiben a tünetek továbbra is fennállnak, forduljunk orvoshoz.

 

További felvilágosításért forduljon Egészségügyi Szakemberhez, amennyiben kérdései adódnak a betegséggel vagy az egészség megőrzéssel kapcsolatban.

 

[1] http://www.readersdigest.ca/health/how-get-rid-sore-throat

[2] https://sleep.org/articles/how-technology-changing-the-way-we-sleep/

[3] http://www.webmd.com/cold-and-flu/ss/slideshow-colds-nighttime.

[4] http://www.mayoclinic.org/diseases-conditions/common-cold/in-depth/humidifiers/art-20048021.

[5] http://home.bt.com/lifestyle/health/sleep/bad-cough-keeping-you-awake-at-night-ten-ways-to-curb-it-11364016924472