Torokfájás

A torokfájásról

A torok a szájüregből a garatba vezető  kapu, mely magába foglalja a mandulát, a nyelőcsövet, a légcsövet és a hangszálakat.
A torok különböző feladatokat lát el; biztosítja a levegő, a táplálék és a folyadék útját a lég- illetve a nyelőcsőig. Továbbá szerepet játszik a hang- és a beszédképzésben is, valamint a szervezet kórokozókkal szembeni harcában. 

A torokgyulladás igen gyakori, előfordulhat mind gyermek, mind felnőttkorban. Leggyakrabban gyerekeknél és tizenéveseknél alakul ki, akiknek az ellenállóképessége még gyengébb a fertőzésekkel szemben.*

 

A torokfájás okai

A fájó torok leggyakrabban valamilyen fertőzés lappangását jelzi a szervezetben. A torokgyulladást legtöbbször vírusok okozzák, de  bakteriális és gombás eredetű fertőzés  valamint egyéb, pl. környezeti tényezők (por, cigarettafüst, száraz levegő) is kiválthatják. 

A torokgyulladásnak számos tipikus tünete van; kezdve a kínzó fájdalomtól és nyelési nehézségtől egészen a rekedtségig.
De egyéb, nem tipikus tünetek is kísérhetik, mint például:

  • nyirokcsomók duzzanata
  • izomfájdalmak
  • orrfolyás

A jó hír az, hogy számos gyógymód létezik a torokfájásra. Megoldást nyújtanak például a gyógykészítmények, amelyek segítenek enyhíteni a fájdalmat és csillapítják a gyulladást, és hatásuk azután is megmarad, miután a szopogató tabletta már elolvadt. Keressen rá a Strepsils-re és Strepfen-re, hogy megtalálja az Önnek megfelelő hatékony gyógymódot a torokfájásra.

 

Tippek a torokfájás megelőzésére

  • Lélegezzen az orrán keresztül. Az orrjáraton keresztül beáramló levegő felmelegszik, párássá válik és megszűrődik, ezáltal a kórokozók / allergiát okozó anyagok nem tudnak bejutni a tüdőbe. Ellenben a szájon át történő levegővétellel, amikor is a levegő és a benne lévő kórokozók teljesen szabadon, ellenőrizetlenül jutnak be a tüdőbe.
  • Kerülje a dohányzást (aktívat és a passzívat egyaránt) valamint a szennyezett levegőt, melyek ingerlik a légutakat.
  • Erősítse immunrendszerét; táplálkozzon helyesen - gyümölcsökben és zöldségekben  található létfontosságú vitaminok segítenek a természetes ellenállóképesség fenntartásában.
  • Igyon sok folyadékot - A folyadékbevitel nedvesen tartja a nyálkahártyát, így nehezebben tudnak rajta megtelepedni a kórokozók.

 

További felvilágosításért forduljon Egészségügyi Szakemberhez, amennyiben kérdései adódnak a betegséggel vagy az egészség megőrzéssel kapcsolatban.

 

* Infektológia, Medicina Könyvkiadó Zrt. 2009. 123. oldal, szerkesztette: Ludwig Endre és Szalka András